fejezet: Bevezetés
-A C#, mint a .NET-keretrendszer elsődleges programozási nyelve
-A .NET-keretrendszer előnyei és hátrányai
-A Visual Studio IDE kezelőfelület elemei
-A Project és Solution fogalma
2. fejezet: A fordítás folyamata
-A C# fordító
-A JIT-fordító
-Szerelvény (Assembly)
-Kezelt kód vs. natív kód
3. fejezet: Parancssoros példaprogram
-„Hello World!”
-Belépési pont
-Parancssori argumentumok
-Konzolkimenet és formázása
-Konzolbemenet
-Hibakereséses futtatás
4. fejezet: A C# alapvető nyelvi elemei
-Kommentek
-Változódeklaráció, inicializálás és értékadás
-Kulcsszavak, literálok, azonosítók, konstansok
-Beépített adattípusok
-Kifejezések és kiértékelésük
-Vezérlési szerkezetek (elágazások, feltételes operátor, ciklusok)
-Egyéb utasítások (blokk, ugrások, visszatérés)
5. fejezet: Sztringkezelés
-Sztringliterál
-Formátumsztring
-StringBuilder
-Alapvető sztringkezelő műveletek
-Vezérlőkarakterek
6. fejezet: A típus
-Érték- és referenciatípus
-Típusdefiníciók (struct, class)
-Tagok (adatmező, metódus)
-Metódusok, operátorok implementációja, túlterhelése
-Paraméterlista, paramétertömb, formális és aktuális paraméter, paramétermódosítók, visszatérési érték és típusa
-Lokális változó, hatókör, láthatóság, élettartam, elfedés
-Alapértelmezett változóinicializálás
-Konstruktor, osztálypéldányosítás és objektumpéldány
-Felsorolási és nullképes értéktípusok, a ?? operátor
-Statikus osztály, metódus, konstruktor, tulajdonság, adatmező
-Névterek
7. fejezet: A .NET-keretrendszer felépítése és memóriakezelése
-CLR (VES), CLS, CTS, CIL, BCL, metaadat
-Nyelvek közötti átjárhatóság
-Verem (stack), kezelt halom (managed heap)
-Szemétgyűjtési mechanizmus (garbage collector)
8. fejezet: Haladó objektumorientált programozás
-Egységbezárás (encapsulation)
-Tulajdonság, tulajdonság indexelő
-Típusöröklődés (inheritance)
-Osztályhierarchia
-Többalakúság (polymorphism)
-Típus- és tagmódosítók
-A this és base kulcsszavak szerepe
-Absztrakt alaposztályok
-Az interfész fogalma, definiálása és használata
9. fejezet: Generikusok
-A generikus típusok szerepe
-Generikus definíciók (osztály, metódus)
10. fejezet: Gyűjtemények
-Implicit típusú egy- és többdimenziós tömbök, indexelők
-Generikus gyűjtemények
-Iterátorok
-Saját generikus gyűjtemény készítése
11. fejezet: Fájlkezelés
-Fájl és könyvtárinformációk lekérése
-Fájlok és könyvtárak listázása
-Könyvtár létrehozása, törlése
-Szövegfájl létrehozása, olvasása, írása, törlése
-Adatfolyamkezelés (StreamWriter, StreamReader)
12. fejezet: Típuskonverziók
-Implicit és explicit típuskonverziók
-IS, AS, Parse, TryParse
-Nullképes értéktípus konverziói
-Értéktípus beillesztése a típusrendszerbe (boxing, unboxing)
13. fejezet: Kivételkezelés
-Hiba- és kivételkezelés
-Egyedi kivételosztályok létrehozása
-Kivétel dobása és elkapása
-A try...catch…finally blokkok használata
-Lefoglalt erőforrások felszabadítása
14. fejezet: Grafikus felületű alkalmazások készítésének alapjai
-Grafikus felületek a .NET-keretrendszerben
-A WinForms fontosabb vezérlői és tulajdonságai
-Események és eseménykezelés
-Típusos metódus pointerek
-Saját események definiálása, feliratkozás
-Egyszerű WinForms alkalmazás létrehozása
-A Modell-Nézet architektúra
-Dinamikus vezérlőkezelés
15. fejezet: Adatkezelés ADO.NET-tel
-Adatbázis tervezése és létrehozása
-Adatelérési réteg, adatkezelési megoldások
-Az entitás alapú objektumrelációs modell alapjai
-Adatok tömeges megjelenítése
-Adatkötés, adatkonverzió
-Adatok szűrése, rendezése